پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

پستانداران معجزه خلقت و پیام معنوی

درجریان مطالعات انسان درباره وجود خدا و نظم آفرینش مطالب بسیار است


اما نکته ای که  تحسین برانگیز است وجود شیر در  مادر پستانداران است


تصور کنید کودکی که با هزار زحمت و طرح و برنامه خلق شده و بدنیا آمده


اگر شیر مادر نبود چگونه بایستی تغذیه می شد و چگونه ارگانیزم آن رشد و تکامل داشت


در باره مطالعات انسانی و خودشناسی توجه کردم که بزرگان مانند مولوی و حافظ و.....


و فروید  کارن هورنای  پورفسور یونگ  و آقای محمد جعفر مصفا حرف های خوب و کافی زده اند


اما به نظر می رسد حرف های آنان مانند چلو کباب است که برای ما بچه ها مفید نیست


ما به شیر نیازمندیم و از استفاده چلوکباب معذور و ناتوانیم


البته این مشکل از قدیم بوده است و در قران کریم نیز خداوند به مثل ها و الگوها پرداخته است


تا بشر بتواند مطالب سنگین را دریافت کند


خداوند می فرماید اگر این خلقت چند خالق داشت در آن اختلاف می دیدید


و چون مخلوقات در کمال هماهنگی هستند ( شیر برای کودکان ) پس خالق یکی است


حالا من تصمیم دارم که برای مطالب سخت عرفانی نکات ساده ای جستجو کنم و بنویسم




نظرات 1 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 13 مهر 1393 ساعت 14:32 http://sibezendegi.blogfa.com

نشانم ده صراط روشنم را / خودم را، باورم را، بودنم را
خداوندا من از نسل خلیلم / به قربانگاه می آرم «منم» را
قربان، عید سر سپردگی و بندگی مبارک

با تشکر از پیام محبت شما عید شما مبارک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.