پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید
پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) -  تسویری 1958

پرسمان ذهن و خیال (صدر- فواد) - تسویری 1958

این وبلاگ درباره مسائل انسانی باتکیه برعرفان و آیین قرآن گفتگو می نماید

درباره ایمان

گفتند مومن کسی هست که دیگران ازدست و زبان  او در ایمنی و امنیت هستند .

آقای مصفا میگوید عشق به معنی لفظی قابل توجه نیست و فایده ای ندارد مردم باید محیط را برای همه ایمن کنند تا نیاز به دوست داشتن و تکرار این عبارت  (دوستت دارم )منتفی شود

بچه به خاطر شرایط جسمی و فیزیکی اش نیاز به حمایت دارد اگر ما شرایط را برایش امن قرار دهیم او کم کم شرایط جسمی کودکی را پشت سر می گذارد.وبه استقلال و غنی ذات می رسد.

در جوامعی که خانم ها از حمایت های قانون برخوردار نیستند نیاز دارند تحت چتر حمایتی شخصی قدرتمند و ثروتمند قرار گیرند. و بازار عشق و عاشقی سکه است.

هم چنین سالخوردگان چون از لحاظ جسمی نیاز به حمایت دارند مفهوم غیرت پدید آید و  تبلیغ غیرت فرزندان کنند اما اگر بیمه های اجتماعی آنان را کاملا تحت پوشش قرار دهند دیگر نیازی به اسطوره سازی فرزندان نیک نیست.

چون انسان ذاتا نیازمند خداوند رحمن و رحیم است . ای انسان  ( انتم الفقرا الی الله ) شما ذاتا به خدا نیازمند هستید انسان  وقتی با آگاهی و شناخت به خداوند ایمان می آورد و به او اعتماد می نماید.در مسیر فطرت قرار می گیرد.

یکی از نام های خداوند مومن است. خداوند مهربان جهان را در امنیت کامل خلق کرده است و پشتیبانی می کند.( رب العالمین )

حوادثی به خاطر کوتاهی های انسان با اراده خودش پیش می آید. که با برنامه ریزی قابل پیش گیری است و با عدم فساد انسان در زمین - اکولوژی محیط زمین نیزامن و امان است.

در کشور هایی که آپارتاید حاکم است مردم بسیار نیاز به ایمنی  دارند.یا در مناطقی که هنوز رنگ پوست - سیاه پوست و رنگین پوست -مطرح است همه بیشتر نیازمند معنویت هستند.

خلاصه اینکه اگر انسان بر فطرت خویش باشد برای کسی ایجاد ناامنی نمی کند و همه را دوست دارد.

البته گاهی اشخاص می خواهند به پول پناه ببرند. و احساس امنیت کنند که این راه انحرافی است .

باید گفت که همیشه پشت مفهوم ایمان ( آمنوا ) و عمل الصالحات می آید یعنی انسان باید با شناخت جهان و محیط انسانی و اجتماعی رفتار صحیح و به جا داشته باشد.


والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عمل الصالحات و  تواصو بالحق و تواصو بالصبر . صدق الله العلی العظیم

انسان باید سرمایه وجود خویش را پاس بدارد و فطرت خویش را شکوفا کند. با ایمان به ایمنی و امنیت و عمل صالح برای حفظ هستی و حفظ خویش و جوامع انسانی و حتی اکولوژی کره زمین با دوری از مسابقات برتری جویی و تسلیحات جنگی و اتمی

 

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد